Scroll Text

Put Allah first and you will never be last :)

Friday 1 January 2016

2015.

Assalamualaikum and Hello  

Rasa macam lama kemain tak menulis. Last post pun bulan September and now dah Januari okay. Kekok sebenarnya? Eceh kemain gila ayat. Hihi. Actually tak kekok mana cuma rasa macam lama tak menulis. Asyik Instagram takpun Facebook takpun Twitter. 

2015.

Macam-macam jadi. Macam-macam perasaan ada. Ada sedih. Ada gembira. Well, that's life kan?

Tapi paling terkesan is the part when I've become a Wife. Yes Wife. In the age of 22 dengan tak cekap memasaknya dengan tak berapa pandai nak mengemas rumahnya dengan tak berapa pandai nak manage diri sendirinya. Jujurnya memula aku macam em k how do I start? 


T_________________________________T

But then I've managed to do well, I guess? HIHI.

Other than that, the most Special Part insyaAllah I'm becoming a Mother soon. And I do need dua from everyone to ease my journey yang tinggal tak berapa hari dah lagi.

Tapi dugaan paling aku tak boleh nak hadap sebenarnya I've to rest myself from studying. Tipulah kalau aku cakap aku boleh handle semua ini dengan mudah. Nampak kuat tapi goyah dalam hati. Sedih sebab aku kena tangguh sem. Sedih sebab kawan-kawan akan graduate dulu, without me. Tapi aku kuatkan semangat and pujuk hati.


Setiap yang terjadi ada baik buruk. Ada hikmahnya,

Mungkin bukan rezeki aku nak graduate awal. Mungkin bukan rezeki aku nak habiskan belajar dengan kawan-kawan. But still, I know they will always be there for me. 

So bila aku tangguh sem semestinya aku duduk rumah kan? Banyak yang aku belajar. Paling penting I've managed to Improve myself to be better than before.

Dah cekap masuk dapur untuk masak.

Dah cekap kemas rumah.

Dah cekap nak uruskan rumah tangga.

Acewah kemain kan ayat aku? Tapi betul. Banyak hikmahnya. Sekarang kalau Mak Abah nak makan, boleh order terus dekat aku. HIHI. *mana ada riak pun* And paling penting I've learnt to be a good wife to my Husband. 

Siapa cakap senang jadi Isteri? Lain orang lain tanggungjawabnya. Tak susah sebenarnya nak jadi Isteri, tapi tidaklah sama macam Drama ataupun Filem. Itu dunia Fantasi. This is real World. Jadinya jangan nak expect much ataupun nak expect hidup kita macam Drama or Filem.

Kahwin best. Dalam sehari kita pakai baju cantik jumpa kawan-kawan tangkap gambar dengar ucapan Tahniah dan sebagainya. Tapi at the same time juga status kita berubah. Alam Perkahwinan tak sama macam alam kita hidup Bujang. Hidup kita berubah 360 degrees. Kena pandai adapt. Kena pandai ambil hati suami. Kena pandai jaga makan pakai minum suami. Kena pandai jaga diri. Kesimpulannya, kena sedar dan tahu tanggungjawab sebagai seorang Isteri dan juga Anak.


Till then, take care! 

No comments:

Post a Comment